Blog

מזית פלאצ'י | מעצבת פנים / כללי  / עיצוב חדרי רחצה: עיצוב מושלם שיגרום לכם להרגיש בספא
עיצוב חדרי רחצה

עיצוב חדרי רחצה: עיצוב מושלם שיגרום לכם להרגיש בספא

עיצוב חדרי רחצה חלומיים כבר מזמן אינו תחום השמור לבתי מלון יוקרתיים בלבד. תכנון חלל בצורה נכונה, בחירת סגנון עיצובי, התאמת פריטים ואביזרים, כל אלה הפכו לתהליך סטנדרטי ומקובל בעת עיצוב חדרי שינה, אירוח, שטחים משותפים בבית ובנוסף, עיצוב חדרי רחצה. חולמים על מהפך בחדר הרחצה שלכם? רוצים להרגיש עיצוב וסטייל בבית מבלי לדלג על חדר הרחצה? מגיע לכם!

מתלבטים ולא מצליחים להכריע? עיצוב חדר רחצה בדגש על פרקטיות או על נראות? מצד אחד, הרצון העיצובי הוא לגרום לאפקט הוואו המתבקש לאחר שהתכנון והעיצוב יוצאים אל הפועל. מצד שני, מה יעזור לי אפקט הוואו אם אין לי מקום למגבות, פריטי הרחצה וניקיון החלל אינו פרקטי? ובכן, כיום אין צורך להכריע, לבחור בזה או בזה, להקריב את מראה החלל בשל פרקטיות הניקוי או השימוש. חללי אחסון מוקפדים ונוחים, ארונות מדהימים ומרווחים, תאורה טובה ומספקת וגוף תאורה מרשים ומותאם לחלל קיימים בשפע. היום ניתן למצוא הכל מהכל, מענה מדויק לכל הסגנונות וטווח רחב של מחירים כדי שיתאימו לכל כיס.

חדר הרחצה שלנו הוא בעל מקום של כבוד בחשיבותו בשגרת היום יום. חדר הרחצה הוא לרוב התחנה הראשונה אותה אנו פוקדים בבית כשאנו מתעוררים והאחרונה בה אנו מבקרים לפני שאנו הולכים לישון. בחדר הרחצה אנו יכולים להירגע, להתנקות, להתרענן ולהתמלא אנרגיה. כשעיצוב חדרי רחצה מתכתב עם הפונקציות השונות של החלל עבורנו, הביטוי הוא מושלם. 

עיצוב חדרי רחצה: כמה החלטות חשובות לפני שמתחילים

לפני שתתחילו לעצב את חדר הרחצה שלכם הרבה שאלות יעסיקו אתכם : צבעוני או לבן? אמבט עתיק או מקלחון? עמוס או נקי? הנה מספר נקודות שחשוב שתיקחו בחשבון לפני שתתחילו :

  • חישבו על הצרכים של חדר הרחצה שלכם. הצרכים של חדר הרחצה שלכם יהיה שונה בהתאם למי שישתמש בו – לחדר רחצה משפחתי יש צרכים ותכנון שונה מחדר רחצה כללי או מחדר שרותי אורחים.
  • ברגע שהבנתם מה הצרכים שלכם התחילו לחלום. חישבו איך הייתם רוצים שחדר הרחצה שלכם יראה. תנו לדמיון שלכם לפרוח, קבלו השראות מהאינטרנט כמו פינטרסט, מעצבי פנים, חברות אריחים ועוד.
  • תקציב – החליטו על תקציב בתחילת הפרויקט. ברגע שתדעו מה התקציב שלכם זה ינחה אתכם ויעזור לכם קבל החלטות מדויקות יותר.
  • התייעצו – ייעוץ מקצועי הוא המפתח למניעת טעויות. מומלץ לתכנן אמבטיה עם אנשי ממקצוע כמו אינסטלטור ו/או מעצבת פנים.
  • הכינו סרטוט/ תוכנית של חדר הרחצה שלכם לפני תחילת השיפוץ– צרו תוכנית בקנה מידה הכולל את כל האלמנטים שיכולים להשפיע על התכנון כמו חלונות דלתות נקודות חשמל מיקום הצנרת ועוד. מעצבת פנים מכינה בתחילה סקיצה מהירה ואז מעבירה את הכל עם מידות מדויקות לתוכנת אוטוקאד על מנת לבדוק שהחלל מתוכנן נכון , להכין את פריסות של כל הקירות בחלל ולתקן טעויות שלפעמים קשה לראות ראש.

מספר טיפים לעיצוב חדרי רחצה בלתי נשכחים

החלטתם להשקיע ואתם רוצים את הטוב ביותר? את חדר הרחצה המושקע ביותר, כזה שכל אלמנט בו תוכנן בקפידה והמראה שלו הורס? פריטים מסוימים ואלמנטים אותם תבחרו להכניס אל חדר הרחצה, יוכלו לסייע לכם בהשגת המראה המושלם ללא מאמץ.

  • סידור נכון של החלל – השתדלו למקם את הכיור מול דלת הכנסה – כך שהפריט היפה בחלל יראה מיד איך שאתם נכנסים . בחרו כיור מרשים במיוחד אם הוא ממוקדם מול דלת הכניסה .

עבור חדרי רחצה קטנים בדקו אופציה של דלת הזזה .

  • תכננו נישה מעוצבת לשמפו שלכם – במקום לרכוש מדפי אחסון למקלחת תכננו מראש נישה מעוצבת בקיר המקלחת לצורך אחסון מוצרי הרחצה. .
  • תדאגו למספיק נקודות חשמל באזור הכיור בהתאם לצרכים שלכם (פן, מברשת שיניים חשמלית ועוד) .
  • אריחים – תדאגו שהאריחים החתוכים יהיו במקומות נסתרים, תדאגו לחפות את הקיר באריחים עד התיקרה (חיפוי נמוך מהתקרה מקטין את החלל). שימו לב למידת החספוס של האריחים למניעת החלקה

אפשר לחפות את כל הקירות באותו אריח של הריצוף ואפשר גם לשלב בין אריחים , הבחירה תלויה בסגנון העיצובי שתרצו לתת לחדר הרחצה שלכם .

  • בחירת אלמנטים שקופים ובהירים – ליצירת רושם של חלל גדול ומרווח, כזה שנראה נקי ומזמין, שלבו בעיצוב חדרי רחצה את האלמנטים הבאים: ריצוף בהיר, חיפוי קיר וכיור גם כן, מקלחון שקוף.
  • שילוב מוטיבים מרגיעים – נגיעות עץ, פריטי נוי ירוקים, עיצוב חלל מואר ומאוורר תוך שמירה על הרמוניה בין הטבע בחוץ לביטויים בחלל הפנימי יסייעו ליצירת אווירה שלווה ונעימה בחדר הרחצה.
  • תארוה – תכננו נכון את התאורה בחדר. תדאגו למנורה מעל המראה בנוסף לתאורה הכללית בחדר.
  • תשומת לב לפרטים הקטנים – ברז, כיור, מתלה מגבות, ארון, אלה ועוד הם פריטים שלרובנו המכריע יש בחדר הרחצה, יחד עם זאת, לא כל חדרי הרחצה נראים דומים. מתן דגש לעיצוב הפריטים, לשילוב הנכון בין הפריטים עצמם לגודל החלל, מיקום נכון, כל אלה ועוד עשויים ליצור הבדל גדול וניכר במראה הסופי של חדר הרחצה.

מזית פלאצ'י: מעצבת פנים

תכנון ועיצוב חדר הרחצה שלכם אתם יכולים להתייעץ איתי – מזית פלאצ'י, מעצבת פנים והום סטיילינג לחללים מסחריים ופרטיים, מומחית בתכנון חללים , בנית קונספט עיצובי מותאם ללקוח ובהלבשת החלל. לסטודיו פרויקטים שונים בתכנון ועיצוב דירות, דירות קבלן, קליניקות, מכוני יופי ואסתטיקה, עיצוב מרפאות שיניים  ועוד. מזית פלאצ'י בוגרת לימודי עיצוב בסטודיו B6 ובעלת תואר ראשון בכלכלה ותואר שני במנהל עסקים. צרו קשר לייעוץ ראשוני ללא תשלום! בהצלחה!

Call Now Button דילוג לתוכן