Blog

מזית פלאצ'י | מעצבת פנים / כללי  / עיצוב חדר רחצה – עקרונות חשובים: כך תעשו את זה נכון!
עיצוב חדר רחצה

עיצוב חדר רחצה – עקרונות חשובים: כך תעשו את זה נכון!

חדר הרחצה לא נמצא אמנם בחזית הבית ואינו גלוי בדרך כלל לעיניהם של אורחים, אבל זו לא סיבה להזניח את העיצוב והנראות של החלל, שנועד  לרגיעה ולהפגת מתחים בסוף היום. מהם העקרונות של עיצוב חדר רחצה ואיך מעצבים חדר רחצה? כל התשובות בהמשך!

חדר הרחצה, יכול לשמש, עם העיצוב והאווירה הנכונים, גם מקום לרגיעה וניקוי ראש מתלאות היום ממש כמו בספא. חדר אמבטיה אפלולי, מיושן ומתקלף, עם מקלחון מלא אבנית, לא יעשו את העבודה.

למעשה, את הנראות, התחושה ואפילו הניחוחות שאנחנו מצפים לחוות במכוני ספא, ניתן להביא גם לחדר הרחצה הביתי וליהנות מהפינוק לאורך חיי השגרה ולכן שווה להשקיע בעיצוב חדר רחצה.

גם חדר רחצה קטן, או כזה הממוקם בחלל ללא חלון או אוורור, ניתן, בעזרת מחשבה ותכנון נכונים, להפוך לחדר מזמין ולהביא לכך שהמקלחת או הטבילה באמבטיה, תהיה חוויה מהנה בהרבה.

עקרונות בעיצוב חדר רחצה

מבחינת סגנונית, עיצוב של חדר רחצה כמו עיצוב קליניקות או הלבשת הבית יכול ללכת לכיוונים רבים, על פי גודל החדר, המבנה שלו, מיקומי הפתחים וכמובן הטעם ונטיות הלב של בעלי הבית, אך יש להכיר כמה עקרונות כלליים:

  • תכנון של חדר הרחצה – עוד לפני שלב העיצוב תכננו איך חדר הרחצה שלכם יראה . חשוב ליצור תחושת מרחב בחלל שנותבת הרגשה מרגיעה ונעימה.  הסתכלו מה רואים מהכניסה – אתם רוצים לראות מהכניסה את האמבטיה או הכיור ולא את האסלה.
  • זכוכית במקום קירות – בחדר רחצה קטן, כדאי לשלב זכוכיות שקופות במקום קירות, שיגדילו את החלל.
  • מיקום האסלה – במידה ואפשר להזיז את האסלה השתדלו לא להציב את האסלה מול הדלת. ובמידה והחלל קטן לפעמים עדיף לבחור דלת הזזה על מנת שזו לא תתנגש עם הדלת.
  • נישות – במידה ויש מקום צרו נישה במקלחון/אמבטיה למיקום מוצרי הטיפוח.
  • חיפוי האריחים – חיפויים לחדר רחצה נבחר גם משיקולים אסתטיים עיצוביים וגם משיקולי לחות. כיום יש סוגי צבע וטיח ייעודיים המונעים רטיבות ולחות ונוכל וכך נוכל לבחור באזורים מסוימים קירות בצבע על מנת לתת תחושה נעימה ורגועה יותר . 
  • צבעוניות בהירה להגדלת החלל – צבעוניות אחידה ובהירה, הן של השיש, האמבטיה והכיור והן של האבזור, תיתן תחושה מרווחת יותר.
  • שילוב של אור טבעי – בהנחה שיש חלונות בחדר הרחצה, שילוב של אור טבעי ואם אפשר גם מראה של טבע ירוק הנשקף מבחוץ, ישפרו גם הם את התחושה.
  • צבעוניות כהה לאווירה דרמטית – לחדר הרחצה ניתן לבחור גם במראה מסתורי ודרמטי שגם משדר תחושת יוקרה, שיושג באמצעות צבעוניות כהה ותאורה עמומה.
  • אבזור מתאים – אביזרי חדר האמבטיה הם חלק לא פחות חשוב ביצירת האווירה. מתלים, מגבות, מדפים או מגשים מיוחדים למוצרי טיפוח וטואלטיקה, עציצים, תושבות לנרות, גופי תאורה מעניינים (כולל גוון האור) ועוד. חשוב כמובן להתאים את כל אלה לסגנון העיצובי של החדר.
  • אמבטיה פרי סטנדינג – אם החדר מרווח יחסית, אפשר ללכת על הפריט האולטימטיבי לחדרים שכאלה, אמבטיה העומדת בפני עצמה, בעיצוב הנוסטלגי המעוגל, שייתן לחלל טוויסט רומנטי.

איך בוחרים סגנון לעיצוב חדר רחצה?

המבחר הגדול הקיים היום בשוק בכל הנוגע לאמבטיות, מקלחונים, כיורים, אריחי קרמיקה, ברזים מעוצבים, תאורת חדרי רחצה מיוחדת ואפילו חימום התת ריצפתי, יכול בהחלט לבלבל, מה גם שלא תמיד אנחנו סגורים על הסגנון האהוב עלינו.

כל זה מצריך עבודה מול מזית פלאצ'י מעצבת פנים, בדרך לשיפוץ חדר הרחצה. מעצב הפנים יבין טוב יותר את אילוצי השטח ויוכל להמליץ ולכוון לסגנון המתאים, שישרת גם את הטעם וגם את הצרכים שלכם.

להלן כמה סגנונות אפשריים:

  • סגנון מודרני – חדר רחצה בסגנון עכשווי, יתאפיין בגוונים בהירים, קווים נקיים ומאופקים והרבה זכוכית ומתכת. האריחים יהיו במראה עדין או בדוגמאות גרפיות וארונות האחסון, גם הם בעיצוב נקי.
  • סגנון כפרי – ליצירת חדר רחצה באווירה חמימה וביתית יותר, ניתן לבחור בסגנון כפרי, המשלב ארונות אמבט מעץ מלא וצבעים רכים ופסטליים כמו ירוק מנטה, סגול לילך או תכלת. לחדר כזה, יתאים כיור קרמיקה בעבודת יד ומראות ממוסגרות עץ.
  • סגנון מינימליסטי – למי שמאמין שפחות הוא יותר, יתאים חדר רחצה מינימליסטי ויעיל, חף מערימה של חפצים ורהיטים, צבוע בגוונים בהירים, אריחים בגרפיקה נקייה ומראות נטולות מסגרת. בחדר כזה ניתן לשלב ארון אמבט אחד, המותאם לסגנון, שיכיל את כל מוצרי הטיפוח.
  • סגנון נורדי – העיצוב המגיע מסקנדינביה, יכול גם הוא להחמיא לחדר הרחצה שלכם. הקווים המנחים הם שימוש בחומרים טבעיים, בצבעים בהירים כמו לבן, אפור, עץ, קצת שחור ופסטל והרבה מינימליסטיות, פונקציונאליות, אווריריות וחיבור לטבע. כאן, כמו גם חדרי הרחצה המינימליסטיים, שילוב של עציצים, יוסיף מגע רענן וטבעי.
  • סגנון תעשייתי אורבני – חדר הרחצה יכול להיות מעוצב גם בסגנון אורבני, או תעשייתי, אם תרצו. הצבעוניות בחדר כזה צריכה להיות צרה ולנוע בין גווני אפור, שחור ולבן. ניתן לשלב בו אלמנטים כמו כיור מבטון חשוף ואבזרים ממתכת ועץ ולבחור באריחים עם תבניות גאומטריות, עזות ומעניינות.
Call Now Button דילוג לתוכן