Blog

מזית פלאצ'י | מעצבת פנים / כללי  / כל מה שרציתם לדעת על עיצוב מכוני יופי: כך תעשו זאת נכון!
עיצוב מכוני יופי

כל מה שרציתם לדעת על עיצוב מכוני יופי: כך תעשו זאת נכון!

טיפולי יופי הם חלק משגרת הטיפוח של נשים וגברים רבים. כיום ישנה מודעות הולכת וגוברת של בעלי מכונים עבור עיצוב מכוני יופי כי למראה החלל ועיצובו יש השפעה רבה על תחושת הלקוח בזמן שהותו במכון, ואף על שביעות הרצון הכוללת שלו! חשבו על זה: מקום מרווח להמתנה, חלל בעל מראה נקי ועיצוב הרמוני, גוונים נעימים, זאת אל מול חלל דחוס בעל מראה מבולגן ולא מזמין, מה תעדיפו?

מכון יופי הוא חלל המוקדש כל כולו לאסתטיקה, מראה טוב ומקצוענות. בדיוק בשל כך, עיצוב פנים נכון מבליט את אותן הנקודות בחלל, יוצר רושם חיובי ואף משפיע על הסיכוי שהלקוח יחזור אל אותו המכון בשנית. מכון יופי יכול להיות מורכב מחדר טיפולים אחד או ממספר חללים: כניסה, חלל ההמתנה, חדר הטיפולים ושירותים. לא משנה מה גודל המכון, חשוב לא התייחס אליו "כאל עוד עסק מסחרי רגיל" ולתכנן ולעצב אותו כך שישלב בין הפונקציונאליות, הנוחות והסידור הנכון של החלל והריהוט שבו לבין בחירת קו עיצובי שיבלוט בכל חללי המכון ויתאים באופן הרמוני לריהוט ולאביזרים הנבחרים.


תכנון נכון הוא השלב הראשון לפני שניגשים למלאכה, החלטה בדבר הריהוט והאביזרים ההכרחיים במקום, היכן נוח ויעיל שימוקמו? לאחר מכן, נחליט מה האווירה אותה ברצוננו ליצור ולשדר ללקוחות? מה יסייע לנו ליצור אותה? ולבסוף נחליט על הצבעים , החומרים והחיבור שלהם לקונספט העיצובי שבחרנו.

איך מתחילים?

עיצוב קליניקה לקוסמטיקה, עיצוב מכוני יופי או הלבשת חלל המכון יעשו בצורה מושלמת בסיוע מקצועי של מעצבת פנים או מעצבת הום סטיילינג המתמחה בחללים מסוג זה. בין אם בחרתם לרענן את מראה המכון בעצמכם ובין אם בחרתם ללכת על בטוח ולהסתייע במקצוענים, הצעד הראשון מתחיל בדף ועט, הכנת רשימת הציוד והמכשור הדרוש! חומרים, ריהוט חשוב לעבודה, תלייה ומידוף, עגלות טיפולים ועוד.

לאחר הכנת הרשימה של הציוד והמכשור ההכרחי, נפנה להגדרת האווירה שברצוננו לייצר בחלל. מלבד הדגשים החשובים של מראה נקי ומזמין ומראה יפה, מה חשוב לנו שהמקום שלנו ישדר? לתשובות על שאלות אלה תהיה השפעה רבה על מראה המקום ועל תכנון העיצוב.

דגשים חשובים עבור עיצוב מכוני יופי

עיצוב מכון יופי מצריך חלל נוח ונגיש בו ניתן להניח ולהזיז ציוד לפי הצורך וסוג הטיפול. מלבד האלמנטים הדינמיים בעיצוב החלל, ישנם מספר דגשים מומלצים לתכנון ועיצוב חללים מסוג זה:

  • מיקום הקוסמטיקאית בחדר – מומלץ לתכנן את החלל כך שנותן השירות ממוקם מול הכניסה ולא יפנה את גבו אל הכניסה לחלל.
  • מעברים – חשוב לדאוג למעברים נוחים בחלל העבודה. מומלץ לייצר מרווח של לפחות 60 ס"מ בין המיטה לארונות / מכשור בחדר.
  • מראות – אביזר חשוב במכון יופי ממספר סיבות: הלקוחות יוכלו להתרשם מהטיפול ולראות את עצמם ובנוסף, מיקום מראות מסייע לחלל להיראות גדול ומרווח יותר, WIN-WIN.
  • תשתיות – יש לתכנן מראש את מיקומן של נקודות החשמל והמים כך שיתאימו לצורכי המכון: כיור, תאורה, ארונות עבודה, עגלות טיפולים, מיטה חשמלית, נקודות חשמל למכשירים ועוד.
  • תאורה – חשוב לבחור בתאורה נעימה לעיניים שמצד אחד לא תהיה חשוכה מדי ומצד שני, לא תסנוור ותפריע. תאורה נסתרת, כזו שניתנת לעמעום היא פעמים רבות הבחירה האולטימטיבית.
  • רצפה – פרקט הוא פופולרי במיוחד בקבלה של מכוני יופי מאחר והוא נעים לעין, ויוצר תחושת חמימות . בחדרי טיפולים מומלץ לבחור ריצוף (אפשר דמוי פרקט ) על מנת שיהיה פשוט לתפעול. נסו לבחור ריצוף כזה שלא יהיה ריצוף בהיר במיוחד או כהה על מנת לא להבליט כתמים.  לא מומלץ להשתמש בשטיח בחדרי הטיפולים מאחר והוא פוגם בתחושת הסטריליות.
  • ריהוט – מומלץ לייצר ריהוט בנגרות אישית ולהתאים אותו לצורכי המטפלת .

לסיכום

על מנת לייצר חוויה בלתי נשכחת עבור הלקוחות שלכם וכדי להתאים בצורה טובה בין פרקטיות, הרמוניה עיצובית, מראה מזמין ואווירה נינוחה, נדרשת לא אחת נגיעה מקצועית. מעצבת פנים מיומנת, כמו מזית פלאצ'י תוכל לחבר בין כל הנקודות החשובות וליצור עבורך חלל מעוצב בהתאמה אישית שגורם ללקוחות שלך לרצות לחזור כבר ברגע שיצאו מהמכון. ליצירת קשר לחצו כאן. בהצלחה!

Call Now Button דילוג לתוכן