עיצוב מרפאות – פרמטרים חשובים לעיצוב
ישנם פרמטרים חשובים לעיצוב מרפאות. מלאכת עיצוב הפנים הפכה רווחת ביותר בשנים האחרונות והיא לא פסחה על המרפאות השונות. רבים כבר מבינים שחלל מעוצב משפיע רבות על הרושם שמגבש המטופל על המרפאה עצמה ועל הנכונות שלו לחזור אליה. תכנון ועיצוב מרפאות מוצלח הוא כזה שמשלב בין עיצוב מרשים , אווירה נינוחה ונעימה למטופל ופונקציונליות נכונה לצוות המרפאה ולמבקרים בה.
בעידן בו בעלי עסקים רבים טרודים מההיבטים השונים של שיווק השירות שלהם ופרסום העסק, אחוזים לא מבוטלים מהם נוטים להתעלם מהשפעת ההיבט העיצובי של החלל עצמו והשפעתו על שגשוגם העסקי. מחקרים רבים מצאו כי מראה החלל ועיצובו משפיעים רבות על הרושם שנוצר בקרב המטופל, שמגיע אל המרפאה ובאים לידי ביטוי בפעולות שונות: סבירות להמלצה על המקום, המשך הגעה, שהייה נינוחה יותר ועוד.
לעיתים, עיצוב מרפאות נחשב למלאכה שניתן לבצע אותה ללא קבלת עזרה מקצועית של מעצב פנים אולם, ניצול מיטבי של החלל, הגדרת הקו העיצובי, התאמת בין הפריטים בחלל, בחירה באווירה אותה אנו רוצים להעביר וביטוייה בחלל, יעשו בצורה אופטימלית ומקצועית אך ורק על ידי מעצב פנים מומחה בתחומו.
פרמטרים חשובים בעת עיצוב מרפאות
גיבוש קונספט – זהו השלב הראשון בתהליך . בשלב זה נחליט מה החוויה אותה אני מעוניין להעביר למבקרים – מה אני מעוניין ליצור אצל המבקר במקום? הקונספט מקבל ביטוי באופנים שונים לדוגמה: עיצוב חלל המתנה נעים ומזמין, הוספת פריטים עיצוביים ופונקציונליים שינעימו את השהייה במקום. חשבו על כך: מהו הרושם שיתגבש אצל מטופל שהמתין בעמידה כ-40 דקות לתורו במרפאה בחלל לא מזמין לעומת מטופל שישב על כורסה מפנקת בחלל נעים וקרא מגזינים?
הקו העיצובי – מהי ההצהרה העיצובית אותה אנו מעוניינים לשדר? מראה מודרני המשדר היי-טק או מרחב חם המשדר ביתיות ואינטימיות? בהתאם להחלטה זו יוכנסו או לא יוכנסו פריטים שונים.
שימוש נכון בחלל – שלב זה מאד חשוב לבצעו לפני התחלת התכנון של החלל . חישבו על כל הצרכים שלכם מהחלל. איזה מכשור יהיה , מה הנגרות שאתם צריכים, למה ישמש כל חדר , האם יש צורך באזור המתנה ועד. בין אם עומד לרשותכם חלל רחב ידיים ומרווח ובין אם עליכם לעצב חלל מוגבל יחסית וקטן, יש לשוות לחלל תחושת מרחב בסיוע תכנון ועיצוב נכון. מרפאות המעוררות תחושת צפיפות, מחנק ועומס יוצרות תחושה לא נעימה בקרב המבקרים בהן. יחד עם זאת, מרפאות ריקות, עירומות, גם הן מעבירות תחושת קרירות וניכור בקרב המבקרים. עיצוב מרפאות מיטבי נדרש לאזן בין צפיפות לריקנות תוך בחירה מיטבית של פריטים המוכנסים לחלל ומשדרים אווירה נעימה ומזמינה.
צבעים – חשוב לבחור את הצבע הנכון לחלל. קירות הצבועים לבן שנותרים ריקים מאלמנטים דקורטיביים התלויים עליהם, משווים מראה ריק לחלל. שילוב בין צבעים במרפאה יכול להעניק לחלל מראה נעים וחמים כל עוד נשמרת ההרמוניה ביניהם והם אינם "רועשים" מדי.
תאורה – תאורה נכונה חשובה במיוחד כשמעצבים מרפאות . התאורה משפיעה מצד אחד על התחושה במקום ועל העיצוב שלו. באזורים של קבלת קהל מוטב שעוצמת התאורה לא תהיה חזקה מדי אך מאידך, שלא תקנה לחלל מראה חשוך. ובחדרי הטיפולים יש לבחור את עוצמת התאורה כך שתהיה נכונה ומותאמת למטפל אך לא עוצמתית מידי ללקוח . מקום מואר במידה הנכונה הוא מזמין יותר.
הלבשת החלל – חלל שתוכנן נכונה הוא התחלה מצוינת, לאחר שלב התכנון עלינו לוודא שאל החלל הנתון, מרפאה, קליניקה או משרד יוכנסו הפריטים הנכונים לו. בדומה להליך הלבשת הבית, גם הלבשת חלל העסקהיא שתתן את הטאץ' הסופי למראה מושלם. גופי תאורה, רהיטים, פריטי טקסטיל, אביזרי אחסון, הם אלה שיעניקו מראה חמים והרמוני למקום.
מרפאה מעוצבת: חוויה אופטימלית למטופלים
עיצוב פנים במרפאות, עיצוב קליניקות ומלאכת עיצוב בחללים מסחריים מצריכים הליכי תכנון ועיצוב מקצועיים, זאת על מנת להשיג את התוצאה המיטבית בחלל. ביכולתה של מזית פלאצ'י, מעצבת פנים ומעצבת הום סטיילינג מקצועית, לזקק את הצרכים הייחודיים שלכם לבחון יחד איתכם את הקו העיצובי והסגנון שבו אתם בוחרים לחלל העסקי שלכם מזיתתסייע לכם בהלבשת החלל במוטיבים שיהיו פונקציונליים ונכונים, הן עבור הצוות העובד במקום והן בעבור המבקרים בו.
אל לנו לשכוח, בדומה לתעודות המקצועיות התלויות על קיר המרפאה והיחס לו זוכים המטופלים מהצוות המקצועי, גם לחלל המרפאה או הקליניקה עצמה, יש בכדי להעיד על המקום ועל העובדים בו. חלל שנעים לשהות בו, המאפשר המתנה ושהות נינוחה ומתחשב בחוויית המבקרים במקום יגביר את הסבירות, בנוסף לאלמנטים אחרים, שהמטופלים יחזרו אליו שוב.