Blog

מזית פלאצ'י | מעצבת פנים / כללי  / הכנסת צבע דומיננטי בחלל ו/או במקום העבודה שלכם

הכנסת צבע דומיננטי בחלל ו/או במקום העבודה שלכם

אני אוהבת להתייחס לנושא צבע דומיננטי בחלל כבר בתחילת התהליך, עוד בשלב הקונספט.

 צבעים יכולים להשפיע על מצב הרוח שלנו, על תחושת המרחב ועל האווירה הכללית של הבית/ מקום העבודה.
חשוב לדעת כיצד לשלב צבעים בצורה נכונה ואילו צבעים נכונים לחלל ולאנשים שנמצאים בו.

אני אף פעם לא חושבת רק על צבע אחד, אלא תמיד על חיבור בין הצבעים.
בדרך כלל אני בוחרת שלושה צבעים, המשלימים ו/או מנוגדים זה לזה.
ברוב המקרים הגוון העיקרי הוא הבהיר יותר, ואותו ניישם בכל הקירות בחלל.
הגוון המצומצם יותר יהיה הכהה ביותר, ואותו ניישם בקיר או בפריט כלשהו בחלל.

במאמר הזה אני רוצה לדבר על הצבע השלישי והדומיננטי שאני מכניסה לחלל – כמה דגשים חשובים לפני  שאתם רוצים להכניס צבע דומיננטי לחלל :

  1. בחרו תחילה את הצבעים ניטרליים :  צבעים ניטרליים כמו לבן, אפור או בז' יכולים לשמש כבסיס מצוין לשילובי צבעים. הם מאפשרים להוסיף צבעים בולטים מבלי להעמיס על החלל.
  2. הכניסו את הצבע הדומיננטי שבחרתם במספר נקודות:  כאשר אתם מחליטים להשתמש בצבע דומיננטי למשל כתום, חשוב לא להכניס אותו במקום אחד . הכניסו את הצבע בכל מיני מקומות בצורה עדינה ומאוזנת .
  3. הכניסו את הצבע הדומיננטי באלמנטים קטנים : כאשר אתם מוסיפים צבע דומיננטי לחלל השתמשו בו באזורים מסוימים למשל במנורה, ארון, תמונה. 
  4. אזנו את הצבע הדומיננטי עם צבע נוסף – חשוב לאזן את הצבע הדומיננטי עם צבע נוסף למשל כאשר אני משלבת כתום אני מאזנת אותו עם כחול בכמה מקומות בחלל . ככה אנחנו מייצרים בית שיש בו את הצבע שאהבנו – במקרה הזה כתום אבל בצורה מעודנת ומאוזנת .
  5. תאורה: תאורה משפיעה רבות על איך צבעים נתפסים. חשוב לבדוק את הצבע הדומיננטי בתנאי תאורה שונים – אור טבעי, אור חם ואור קר – כדי להבין איך הוא ישפיע על האווירה בחלל.
  6. בדקו את הצבע לפני תחילת הצביעה המלאה – לפני קבלת החלטות סופיות, כדאי לנסות דוגמאות של הצבע הדומיננטי על קירות או רהיטים כדי לראות איך הוא משתלב בחלל ואם זה הצבע שחשבתם עליו . לא תמיד הצבע שרצינו יראה כמו מה שחשבנו.
  7. כשבוחרים צבעים לחלל אפשר להתייחס אליהם כמו לבחירת בגדים. כל מה שנכון לך ללבוש,  יכול להיות מותאם לבית.
  8. לא תמיד צריך להתייחס לטרנדים של צבעים, חשוב יותר להבין מהי ההרגשה שהצבע גורם לנו! כל שנה, פנטון העולמית מכריזה על צבע השנה, שמלווה אותנו בכל התחומים. יחד עם זאת, אם הצבע לא גורם לכם לתחושה נעימה ולא משתלב באופן הרמוני בחלל שלכם, אל תמהרו להשתמש בו.
  9. סגנון אישי: חשוב שהשילוב של הצבע הדומיננטי יתאים לסגנון האישי שלכם ולתחושות שתרצו להעביר בחלל. אל תהססו להביע את עצמכם דרך הצבעים.

אני מבטיחה לכם, מספיק שתיישמו חלק מהטיפים ומיד תיצרו מראה רענן וחדש.
יכולים גם לקחת השראה מהסרטון שלי על שילוב של כתום וכחול בדירה שעיצבי בכפר סבא.

ואם תרצו אפשר להתייעץ איתי

מזית פלאצ'י, מעצבת פנים והום סטיילינג לחללים מסחריים ופרטיים, מומחית בתכנון חללים , בנית קונספט עיצובי מותאם ללקוח ובהלבשת החלל . לסטודיו פרויקטים שונים בתכנון ועיצוב דירות קבלן, עיצוב קליניקות, עיצוב מכוני יופי ואסתטיקה, עיצוב מרפאות שיניים ועוד.
מזית פלאצ'י בוגרת לימודי עיצוב בסטודיוB6  ובעלת תואר ראשון בכלכלה ותואר שני במנהל עסקים.

Call Now Button דילוג לתוכן